2013. április 4., csütörtök

Fehérbab krémleves

Nagypénteki ebédem volt. A halászléért nem rajongok annyira, így inkább főztem magamnak külön. Pirított baconnel szoktam tálalni, de ezt most kihagytam.


Hozzávalók:
25 dkg  fehérbab
8 szelet bacon
1 közepes vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 petrezselyem
só, babérlevél
1 kis pohár tejföl
1 kk finomliszt
őrölt bors
majoranna
fél csokor petrezselyem
1 nagyobb sárgarépa


Elkészítés:
A bacont ropogósra sütjük. Zsírjában a hagymát és a zúzott fokhagymát kevergetve 2-3 perc alatt megfuttatjuk.
A répát a gyökeret, karikákra vágjuk, a hagymákra dobjuk, 1-2 percig rázogatva pirítjuk, aztán 1,4 liter vízzel felöntjük.
Nagy lángon fölforraljuk, majd a babot is hozzáadjuk. Megsózzuk, babérlevéllel fűszerezzük. Kis lángra állítjuk, és 1 óra alatt puhára főzzük.
A tejfölt a liszttel, simára keverjük, a puha bab levét ezzel sűrítjük, azaz 2-3 percig kevergetve forraljuk.
Amikor kész, kivesszük belőle a babérlevelet, majd a levest mixerrel pürésítjük.
Végül borssal, majorannával és finomra vágott petrezselyemmel fűszerezzük.
Sült baconnel tálaljuk.

(én konzervbabot használtam a gyorsaság miatt,de természetesen ilyenkor nem kell ilyen sokáig főzni)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...