2012. július 14., szombat

Málnalekvár

Rengeteg málnánk van még mindig, és augusztus végéig lesz is. Szerencsére. Ennek egy nagy része eladásra megy, másik, kisebb része pedig itthoni fogyasztásra. A nagymamám szokott minden éven eltenni málnaszörpöt, bár én nem szeretem, semmilyen édes dolgot nem tudok meginni (szénsavasat sem iszom). Az el nem adott málnából megpróbáltam levárt készíteni. El is készült, és ahhoz képest hogy az első lekvárom, meglepően jó, bár lehet csak a málna finom:)


Hozzávalók:
2kg málna
1kg  cukor
késhegynyi tartósítószer
Elkészítés:
A málnát jól megmossuk.
A málnát egy edényben egy órán át főzzük, és közben kevergetjük nehogy lekapjon.
Szitán alaposan áttörjük, hogy a magok fennakadjanak (nekem azért lett a lekvárban..). Kb. 1kg málnánk lesz így.
Egy tiszta edényben visszatesszük főni, és belekeverünk 70dkg -1kg cukrot (nekem 90dkg ment bele bár kevesebb is elég lett volna).
Így kevergetjük a tűzön még kb .10percig, hogy a cukor jól felolvadjon, és a lekvár sűrűsödjön.
Jól kimosott üvegekbe töltjük, tartósítóval picit megszórjuk, légmentesen lezárjuk. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...